illy B corp sertifikāts - Es Mīlu Kafiju

2021. gadā illy kļuva par pirmo itāļu kafijas ražošanas uzņēmumu, kas ieguvis starptautisko B corp sertifikātu, un illy patiešām lepojas ar šo sasniegumu. Bet kāpēc tas ir tik īpašs? Saīsinājums "B corp" no angļu valodas var tikt interpretēts kā "uzņēmums, kas sniedz labumu" (angļu val. - benefit corporation), un sertifikāta iegūšana apliecina uzņēmuma pozitīvo ietekmi uz sabiedrību un vidi. Uzņēmumus izvērtē un sertificē bezpeļņas organizācija “B Lab”, un pretendenti tiek pakļauti pārbaudēm un vērtēšanai piecās dažādās kategorijās: pārvaldība, cilvēks, kopiena, vide un patērētājs.

B Corp sertifikātam piesakās daudzi, bet saņem - tikai retais. Augsto prasību dēļ sertifikāta iegūšana ir garš un sarežģīts process, un to saņem tikai maza daļa uzņēmumu, kas spējuši nodrošināt ilgtspējas prasības visās no iepriekš minētajām kategorijām. B corp galvenā doma slēpjas uzstādījumā, ka komercdarbībai jākoncentrējas ne tikai uz peļņu, bet ar savu darbību arī jāsniedz labums pārējai pasaulei.

Illy ir veicis būtiskus uzlabojumus savā uzņēmējdarbībā, lai sasniegtu “B Lab” noteiktās prasības, un sertifikāta saņemšana ir liels panākums, ar kuru illy demonstrē nopietno attieksmi un apņemšanos arī turpmāk veikt ilgtspējīgu uzņēmējdarbību. Lūk, iespējams iepazīties ar daļu no vērtēšanas kritērijiem un dažiem piemēriem par illy sniegumu katrā no minētajām kategorijām!

Pārvaldība

Šajā kategorijā tiek vērtēta uzņēmuma misija, pārvaldības procesu caurspīdīgums, darbinieku iesaiste un vienlīdzīgu iespēju sniegšana. Illy ir ieviesis ilgtspējīgas uzņēmējdarbības modeli, vienlaikus padarot pārvaldības procesus caurskatāmus. Pilnveidojot komunikācijas kanālus ar darbiniekiem un patērētājiem, izdevies panākt veiksmīgāku atgriezenisko saiti, un sniegt pilnvērtīgu informāciju par uzņēmuma darbību un ilgtspējas pasākumiem.

Cilvēki

Darbaspēka labklājība, pienācīga samaksa, iespējas izaugsmei un dažāda veida papildu bonusi tiek vērtēti sertifikācijas procesa nākamajā sadaļā. Illy uzskata, ka viņu panākumi ir iespējami tikai pateicoties saviem darbiniekiem, un lepojas ar to, ka attiecības izdodas veidot cieņpilnas. Illy nodarbina cilvēkus dažādās pasaules valstīs, vienmēr saglabājot uzstādījumu par godīgu samaksu, labiem darba apstākļiem un pieejamām izglītības un apmācības iespējām, turklāt uzņēmums ir apņēmies turpināt uzlabot darbinieku labklājību. Pievilcīgās darba vietas veicina cilvēku apmierinātību un līdzdalību uzņēmuma attīstībā, kā arī veicina personīgo izaugsmi. 

Kopiena

Kategorijā “Kopiena” tiek vērtēta iesaistīšanās sociālajos un ekonomiskajos procesos uzņēmuma darbības teritorijās. Illy aktīvi sniedz atbalstu kopienām kafijas audzēšanas valstīs, un Illy veiktie labdarības pasākumi un sadarbība ar vietējiem partneriem ir veicinājusi pozitīvu ietekmi uz sociālajiem un ekonomiskajiem aspektiem. Kā piemēri jāmin mūsu iepriekšējos rakstos apskatītie projekti, kuros illy iesaistās gan izglītības pieejamības uzlabošanā atsevišķos reģionos, gan sniedzot praktisku un finansiālu atbalstu mazāk pasargātām sabiedrības daļām.

Vide

Vērtēšanas procesā liela uzmanība tiek pievērsta komercdarbības un ražošanas ietekmei uz dabu un zemes resursiem. “B Lab” kontrolē uzņēmuma ražotnes, izmantoto tehniku un materiālus. Illy ir veltījis lielu uzmanību vides aizsardzībai, un jau tagad ir samazinājuši gāzu emisijas, uzlabojot ražošanas procesus un izmantojot energoefektīvas tehnoloģijas. Ūdens resursu taupīšana un dabas daudzveidības atjaunošanas darbi ir tikai daži piemēri no paveiktā, jo illy galvenais mērķis ir sasniegt klimatneitralitāti līdz 2033. gadam. Tā kā ražošanas procesā un transportēšanā nav iespējams pilnībā izvairīties no izmešu radīšanas, mērķa sasniegšanai tiek veikta arī kompensēšana, piemēram, stādot kokus, kas spēs absorbēt līdzvērtīgu CO2 daudzumu saražotajam.

Patērētājs 

Tas, kā uzņēmums komunicē un apkalpo savus klientus, un nodrošina lielāku kopējo labumu, tiek kontrolēts pēdējā no piecām kategorijām. Tiek vērtēts, vai uzņēmums nodarbojas ar ētisku mārketinga un reklāmas praksi, nodrošina datu drošību un atgriezenisko saiti. Illy pastāv par caurskatāmu uzņēmējdarbību, tāpēc veic dažādus  pasākumus, lai informētu un iesaistītu patērētājus ilgtspējīgas izvēles veikšanā. Uzņēmums sniedz skaidru informāciju par savu produkciju, izmantotajiem materiāliem un ieguldījumu ilgtspējā, palīdzot patērētājiem izdarīt informētus lēmumus attiecībā uz potenciālajiem pirkumiem.

Uzņēmumam, kas kļuvis par daļu no B corp, jāturpina nepārtraukti attīstīties un virzīties uz ilgtspējīgāku nākotni. Katrus trīs gadus organizācijām atkārtoti jāveic sertifikācija, ik reizi izpildot arvien augstākus standartus. Šādas prasības ir noteiktas, lai uzņēmumi savā būtībā turpinātu aktīvi strādāt pie lielāka kopējā labuma sabiedrībai, nevis tikai izpildītu kādus konkrētus uzdevumus, lai saņemtu jaunu uzlīmi uz produkta iepakojuma. 

Illy apņemšanās veidot pozitīvu ietekmi uz cilvēkiem, kopienām, vidi un sabiedrību ir iedvesmojošs piemērs citiem ražotājiem, kā veidot uzņēmuma stratēģiju, izmantojot ilgtspējīgu pieeju. Illy ir paraugs tam, ka komerciāli panākumi un rūpes par zemes resursiem var iet roku rokā, un esam pārliecināti, ka arī klienti to novērtē.

Illy ilgtspējas ceļš: attiecības ar vidi un cilvēku (1.daļa)

Illy ilgtspējas ceļš: Sociālā atbildība (2.daļa)

Illy ilgtspējas ceļš: dabai draudzīgi produkti un iepirkšanās (3.daļa)

Featured products

Universita del Cafe

Esam lepni pārstāvēt vienīgo akreditēto kafijas universitāti Baltijā - Universita del Cafe.